Thursday, February 24, 2011

perkataan kau..=.=''''

‎, aq nieyh ibarat gantong x brtali jew , sediyh sngat n skt aty aq nieyh ,tpy alm mse yunk same aq sygg sngt kart dye ,sngt skewr brkwn & brmanje ,orgNye byasew - byasew saje..

weh aku mmg susah nak faham ngan ayat ko doe.. siyes aku tak paham..walaupun aku mcam tau bunyi2 yang ko tulis tu.. tapi tolong la weh.. hodoh gila bila aku baca...
(eleh dia pun sama nak ckp orang (mencebik))
Yela..aku pun suka jugak tulis singkat2, kekadang tertinggal huruf A,I,O,U,E or tertambah E,K,R kat blakng or tertukar dari I ke Y..(sedar pun)
tapi aku tak lerrrrr over cam ko tau tak?

aku paham la.. remaja-remaja cam aku skrang guna bahasa slanga..yang macam aku guna.. masih lagi orang paham even aku letak perkataan doe...

weh nak tukar perkataan punya ejaan pun agak2 la.. tayah la sampai org pun tak paham..
tgok sediyh ko nie ..sedihhhhh aku baca tau!!
biasa ko jadi byasew..aku pun tukar jadi besa.. malas nak tulis huruf lebih2.. ko siap tambah Y pulak..

nak kata orng lebih pun tak leh gak kang tetiba aku lak yang kena..
haha.. bagi aku la.. penulisan cam 'tu' mmg menampakkan ko mmg gedik tahp dewa ke 8..
weh menyampah tau!..serius aku gila tak suka orng yang tuka ejaan melampau tahap babing..
sampai aku kena translate dulu..tukar situ tukar sana.. baru aku phm sikit..

tulis biasa2 sudah.. tukar skit2 je dah arr.. tayah byk.. takyah tunjuk skill kau dalam penukaran ejaan perkataan.. 

oklaa.. aku pun kena belajar tulis perkataan full agar sume org pham kan??
haha.. aku pun tacing gak bila kena perli bila tukar ejaan perkataan.. dari semua ke sume...
tapi aku tak lah over gilak.. sebab aku nak bila orang baca sama mcm bunyi yang aku byangkan.. ada paham??? ni sbb aku mggunakan penggunaan bahasa slanga dalam percakapan aku.. so bahasa aku ade bunyi2 skit..kalau aku tak tukar ejaan tue, aku tak feel laa doe..
takkan aku nak tulis bahasa baku kut..tu baik aku tulis masa aku exam bahasa je..kang korang baca cara baku.. mmg tak feel langsung!! =.='''

haah.. cakap pasai ni.. ini olang mmg bgi gua tacink o... walaupun aku tak guna or tmbah eewww..tue.. tapi aku still diantara yang merosakan bahasa tau..(baikan aku.. mengaku salah..haha).. IniAnwarHadi.. mmg bagi gua sentap abis ler!! yeear kan aku ilang huruf..!! sentapsentap!!




ok la bro!! aku setuju ape yang kau cakap..even aku sentap abis.. hahaha!!

4 comments:

  1. hek ele? bia r nk baku ke ape ke? agak2 r doe. blog aku pn agk baku doeee. hehehehehe

    ReplyDelete
  2. aahh... aku cakp bahasa slanga so blog aku ikut aku!wakaka!!

    ReplyDelete
  3. eewww... hehe anwarhadi...yeah..aten mmg kipas berani mati (die hard fan) anwarhadi..
    xsuke dier cz dier suke anna raffali..eewww..bleh ker?

    ReplyDelete
  4. boleh je tak suka.. haha.. kipas berani mati ker!?? haha =.=''' haha... suka vlog dia jer.. haha

    ReplyDelete

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...