Friday, March 4, 2011

Habit manusia kuat perli ker?

Situasi :
    aku tengah buat ulangkaji/belajar/buat homework kat dalam kelas..okeh pelik skng..aku baca buku???haah.. time tu aku baca buku.. yeah ade mood nak study..*well lebih pelik aku study dalam kelas* okok.. AKU STUDY time tue..aku study ngan gf aku,G.Bro Fiet..kan nak exam mesti study..*lebih aneh kat situ, duadua malaun tu study*.. yerrrrrr..kami study time tu.. ader semangat nak study,so study la kan?? O.o.. tetiba.. tengtengteng..dtg dua org jelitawan ke arah kitaorg (jelita ker?? -.-'') dengan muka cam kerang busuk..tersengih-sengih, senyumsenyum..dan berkata ' Eheh, korang study keeerr??' tambah dengan muka meng-annoying-kan..

okeh situasi tamat..

ni aku nak ulas pasal tu..pernah kena?? okeh aku slalu kena. korang tau ape maksud situasi yang aku nak ulas nie? WAT? tak tau?  meh aku terangkan..

*contoh*
kau nie paling tak suka memasak..kalo boleh tanak masuk dapur pun.kira semua orang tau la kau nie tak suka nak memasakmemasak nie..tetiba kau dapat hidayah nak berubah , nak belajar masak. kau pun masuk dapur n belajar memasak..dandan kau tunjukkan perubahan yang baik tu..ader pulak malaun yang cakap cam nie 'eheh..Cik A masuk dapur la..nak masak kerrr, hehe'.. well nyatanyata dengan nada perli.. NADA PERLI!!

orang-orang yang cakap bendabenda tu la yang patut berubah. weh, kau tau tak nada or ayat kau tue boleh menyakitkan hati or melunturkan semangat org yang nak berubah tu..yea aku tau ,orang tu buat benda yang luar biasa dari yang dia buat selalu, tapi dia tunjukkan niat dia nak berubah. Kau tayah nak perli2 or tya soklan yang mmg kau nampak ape yang dia buat..

dan kau tau orang tu nak wat benda baik kan?.kau boleh je kan cakap dalam hati..'alhamdullilah, dia dah stat nak belajar masak'..tak payah nak tunjukkan sikap kau yang prihatin sgt or peramah sgt nak tegurtegur ok? atau sajesaje nak bergurau..

kau tau tak bila kau cakap macam tu, org yang nak berubah tu mungkin rasa malu, sebab dia buat benda yang tak biasa/or jarang dia buat.. dan akhirnya dia rasa TAK PAYAH NAK BERUBAH LA, BUKAN ADE ORG SUPPORT PUN, KENA PERLI LAGI ADALA..

so, orgorg yang suka buat mcm tu, plis la weh.. org tak suka laa..kdg2 bukan aku yang kena pun, jadi orng yang dengar pun menyampah.. 

kalo boleh org-org yang suka perliperli org yang berubah kearah yang baik tu, stopstop la buat cam tu.
org yang berubah pulak, jgn sebab orgorg yang macam tu, korang nak stop berubah pulak.. pekakkan telinga je lah..

sambungan situasi tadi :
     Muka aku ngan G Bro Fiet, mmg tak bleh blah time tue..G bro Fiet time tu tgh pakai earfon, aku wat bodo....mata tak beralih dari buku.. aku jawab ' aah tgh blajar, Apahal ?'.. *yea ahh tgh study comic*..
tak rock arrh study depan korang..

2 comments:

  1. ahahahaha!! btul2!! gua setujuk sama loee!! cam shitt tauk x?! tetba mmg feel gle arr nk wat somting tu, tetba.... booommm!! nak je aku sombat kasut aku kat molot ko yg mmg wahhhh heaven sgtt tuu.. camm fffffff!! aku ngn org cmtu aku wat dek aje la. kalu die mmg x reti bhasa non stop wat prangai mmg aku sound aje. eh stahu aku pena je die kna sound ngn aku. ekk? tau la lu tu pandai. skor sume. (lah sgttt..) but tgk r lu strugle cane. hampeh gle x de life ko study. aku study lek2 rambutan je pun bole je hmpir cam ko. almost laa, i mean if aku strugle cam hang, mmg fuhh ko pn sah bisu stahun. poyo! myampah! minah 'nerddd' lah sgtt.. papee laa. org x phm kite. wateverrr

    ReplyDelete
  2. hahaha tau takpe.. aku pun slalu je kena..pena je aku 'slow talk' ngan org cmtu time dia wat camtu kat kwn aku lagi satu.. harhar!

    ReplyDelete

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...