Friday, March 11, 2011

novel sekarang..

aku dalam mood amat happy gila..senang hati.. dan mood membazir masa.. haha..
yeah.. seorang penganggur separuh masa...prufffttttttt....haha.. *maknanye??
tak de maknanye la..=.=''.. seorang yang bekerja tetapi macam tak sangat terbeban macam dalam drama, novel, cerekarama dan bagai suma.. haha.. yeah kerja yang amat tenang yang tak pusingkan kepala..tetapi!!
...........................
MEMBOSANKAN!!!!..
hahahahahahahaha..okokla...atleast aku pegang duit sendiri.. walaupun aku still mintak kat mak aku untuk belanja aku.. wahaha.. dorang kata aku kedekut?? WTFish?? aku takkkkkk... cuma beli benda yang aku perlu jer..yang len bio la makbapak aku bayar.. aku kan still bawak tanggungjawab dorang rite??
*haih~~ aku suka lari tajuk! haih


OK fine!!


disebabkan aku  penganggur separuh masa so aku sumbatsumbatkan lah time aku nie dengan membaca.. hah ha! bukan membaca blog-blog (bosan.. whuaaahh*menguap!!) tapi novel online.. wahahaha.. novelnovel..aku bole baring-baring dan ringan gila novel yang aku baca..*aku guna fon...
aku baca..aku baca..dari satu novel ke satu novel..atau lebih jelas cerpen bersiri kut sebab tak banyak bab..=.=..

hmm..den adik aku pun beli novel real.. bukan maya punya~ real yang beratusratus mukasurat tue..
dan aku pun tumpang baca..*dia suka beli novel dan baca novel..aku hanya suka baca novel dan krg suka beli..tah ape tajuk dia..

aku pun baca lah.. yang anehnye aku mulai bosan kepada novel tue..
tah apasal tah.. rasa macam bosan dengan novel cinta... yeah.. plot cerita mereka sama..
sama.. sama ada novel real atau maya ..plot cerita mereka sama..
dan kita boleh agak ending of the story..dan peliknya HANYA NOVEL CINTA..

 *ape yang sama??
meh aku gitau keh..

first kalau novel cerita lebih kekeluargaan..(aku suka novel camnie..)
> dorang akan buat watak utama dengan watak utama kena kawin dalam keadaan terpaksa.(logik la kan bila pgg2.. halal kan)
> den sah2 duadua tak suka satu sama len, musuh la, gaduh gaduh la..
> si suami mesti ade perempuan lain/ ade perempuan lain suka kat dia.
> ade laki lain suka kat si isteri.
> tgh2 cerita mesti suamiisteri tu jatuh cinta.
> den ade watak jahat..*mesti perempuan.. kacaukacau laki..
> ending suamiisteri tue bahagia..
....end..

second kalau novel cinta sekolah..
> watak utama mesti musuh sesama sendiri..
> pastu ade geng memasing..
> pastu geng makwe ngan geng pakwe pun jadi pasangan kekasih..
> pastu watak utama jatuh cinta..
> yang w.u lelaki mesti budak pop, hebat digilai ramai,
> yang w.u girl pun mesti lawa, pandai or personaliti kureng dari yang w.u boy..
> pastu dah capel..
> pastu muncul geng jahat..yang tak suka pasangan wtk utma..
> den konflik.. pom..pom..pom..
> lastly.. dorng bahagia or kahwin

1st n 2nd tu cuba cari ape yang sama?

> duadua watak utama musuh, gaduh.
> ader watak jahat..
> den bahagia.

haha..bukan suma novel macam nie..but nie la yang aku dapt bila baca novel online n novel real.

so conclusion nye.. setiap relationship mesti ader watak ketiga yang jahat.. haha

yang pasti cerita tue mesti cam katoon.. haha.. kadang campur story len la..
kdg2  kalau watak utama mula mula loser,miskin, tetiba anak orang kaya..yang ditinggalkan..siyes mcm katun.. dan benda bende buat pembaca mcm aku nie cepat bosan..tak realiti lgsung huh..

sekarang nie aku suka baca novel fantasifantasi yang ade magikmagik..
walaupun aku tau ending cerita dia mesti pihak baik menang.. tapi aku boleh berimaginasi..wahhhh!!! yang seangkatan dengan HARRY POTTER.. WIZARD OF WAVERLY PLACE.. yeah yang macam tue..!!

2 comments:

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...