Thursday, April 14, 2011

Oh YeaH!!

Oh Yeah!!
Lama doe aku rasa tak update. Haih. takde orang buat aku rasa marah. ^^. acceh, aku ni mara je sah aku update blog, mara je aku update blog, update blog time aku mara. (bagus untuk aku yang semakin nak masuk ke alam puluhan .. haha ajar bersabar..maramara kat blog, lpslps geram sambil taip, bior keyboard ni yang kena kan? den bila time bengkek je aku boleh senyumsenyum, den lepas geram kat blog, kan?)

Haha..cakap pasal mara-mara nie.. teringat kat satu junior aku ni, dia kategorikan aku API., Oh Yeah, aku tak faham y api? Aha! why??

ok, mungkin aku nampak macam seorang yang kuat pemarah, nampak cam tak boleh sabar, then tegas dalam pe yang aku cakap, tak bermaksud aku API (aku rasa kau kata aku api sbb aku suka marah2 je kut, sdngkan kau tak tau ape sal unsur api, air, angin, n tanah) yelah api kan merah marah panas so mesti ade kena mengena kan? so aku pun google about 4 unsur nie. Takde pun yang tunjuk API tue marahmarah.. haha..


Masa google, aku jumpa ini laman cakap about unsur-unsur nie mengikut kedudukan dalam keluarga n aku adalah unsur TANAH sebab aku anak sulung, den dalam belog nie pulak aku adalah unsur AIR if ikut zodiak.


so pe jer personaliti aku nie?? nak tau? Sat.!

Tanah

*Individu yang tergolong dalam kategori ini dikatakan memiliki sifat merendah diri dan tidak cerewet.
Sifat merendah diri sememangnya sifat yang dipuji namun sekiranya keterlaluan, pasti sifat ia mampu mengundang impak negatif dalam diri kamu.
*Mungkin telah tiba masanya untuk kamu merubah sikap sambil lewa kamu itu dan membentuk keperibadian yang lebih tegas dan berpendirian. Namun itu bukan bermaksud kamu perlu melaku kan perubahan secara drastik, sebaliknya mulakan setiap perubahan itu dengan perlahan-lahan.
(Aha aku mmg ade sikit sifat merendah diri ini just sebab tak confident jer. tu jer~ tidak cerewet? omo! haha, cerewet gak kekadang ikut tempat la.)

*Digambarkan sebagai individu yang sentiasa bersifat tenang dan bijak mengimbangi emosi.
(oh yeah, beb aku tenang la , haha..aku seorang yang amat pemarah, tapi bijak menahan kemarahan yang mungkin menyebabkan kengkadang agak nampak tenang tapi dalam hati, otak, perasaan boleh je berkecai or meletup..Aha aku bijak mengimbangi emosi? oh mungkin cus aku emo aku sorang je tau..sbb kengkadang aku buatbuat emo..or aku akan paksa untuk emo. fiet! aku ke?)

Unsur air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak Cancer(22 Jun-23 Julai), Scorpio(24 Oktober-22 November) dan Pisces(20 Februari-20 Mac).

*Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
(hahahahaha.. no komen)

*Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati.
( ahaa, aku agak senang bersimpati but ikut keadaan la..^^.. imaginatif? hmm.. tah~.. oh sentimental... Oh Yeah.. aku amat suka sentimental2 nie.. perasaan berubahrubah dan berhatihati? perasaan berubahubah itu yaa, but berhatihati tu tak sgt, aku amat berhatihati but gila babi loklaq.. so phm2 je la)

*Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
( OMO! betul! senang mengeluarkan air mata, lagilagi tgok cite, baca cite yang sedih.. laju je air mata kuar.. buuuuuuuuuuuuuuuuuuttt takat kena marah ke, kutukkutuk ker.. sory la air mata aku nak kuar.. aku bukan cengeng eehh~)

*Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.
(tah..flow the flow la tu kut =="")

well.. bukan 100% pun betul.. aku tak caya sgt la benda2 nie, but kalo terkena yang bahagian
SEEEEeedieeeh aku tukarla diri aku jadi kurang sedih k.

Kalo orang kata aku api ka , angin ka, air ka , tanah ka, suka atie la. 
Ade aku heran? Pemarah je api, penyabar je air, dingin je amgin, cool je tanah.. ape da? 
suma orang ade je suma tue, ikut tempat, time, keadaan la.. suresure keluar hat mara,sabar,dingin n cool tu...

haha

p/s..
aku tertinggalan zaman baru nak tgok cite korea drama boy over flower n cite japan hanakimi???.. lol xoxo.^^

2 comments:

  1. taik tarak kaa?? ahahahahahahhahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. aku da lame da hbis cite tuu.. pa daaaa.... sgt 'last'est tul ko niee

    ReplyDelete

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...