Tuesday, February 22, 2011

hipppooo still wujud??

wuaahhahaha..(asal leh aku gelak nie? sawan ker ape?? )
based on my way of study.. result yang aku dapat mmg sesuai gilak!!.. haha
sesuai ler tue.. study cam taik kucing.. sejemput-sejemput..
atleast aku tak frust babing gila nak mampus bila aku try hard but hampeh..~
even result aku so-so.. aku rasa hapi ngan result aku yang tak seberapa tue ( =.='' yela tu!)
 ok wat ever ler.. ayatayat nie kena kecik!

eheh.. tercorner plak kat cite len an..tukatuka.. tak kena title nanti... hipo bila kau nak blah dari manusia doe?! menyusahkan tul..aku dah arr tak suka orang hipo-hipo nie. Serius aku mmg tak suka orang yang melampau hipokrit. Aku tau aku pun hipo gak kekadang, tapi aku arr tak melampau macam kau kut.. arrgggghh..

OK.. aku boleh terima kau hipokrit..tapi tolong bukan setiap masa wei.. tolong agak-agak arr, tempat dan time kau nak memalsukan diri kau..takkan time terdesak pun kau nak berlakon kut??

yeah.. aku tau kau perempuan, tak boleh kasarkasar, kena sopan santun, kena jaga adap, dan kena jadi muslimah.. yeaa aku tau..tapi tu bukan alasan kau untuk buat bagus depan kitaorang.. Tak PERLU.. tak perlu  bagitau kitaorang melalui percakapan kau.. orang sekarang tau nak nilai seseorang manusia..tak perlu cerita bagai..nak bagitau kitaorang, kau orang yang macamana.. TAK PERLU!! sebab setiap cerita kau langsung tak kena dgn diri kau yang realiti.. mmg fake gila... tau tak PALSUU!!!

OK fine, kau mmg sopan santun, lemah lembut, cakap dengan aku pun still beradap..walaupun aku still guna kau aku. tapiiii..kau terlalu hipokrit..

macam contoh..kau cakap kau tak suka lepak dengan budak laki sebab dorang selalu cerita bendabenda yang tak sepatutnya'..yeah..budakbudak tu mmg macam tu.. kau mara diaorang suh jangan cerita..suruh stop n watever..but time tue kau tengah lepak dengan budakbudak laki..asal kau tak blah je dari situ?? kata tak suka dengar n lepak ngan budak laki?? asal kau lepak situ?? kau tak blah kan ?? kau lagi jeritjerit cara gedik suruh stop, tutup telinga n still wat innesen kat situ.. asal tak blah jer time tu?? hipokrit gila nak tunjuk sangat kau tak suka.

So apa yang kau habaq kat kitaorang benorbebenor la ye? tak suka tu..tak suka nie.. tapi perlakuan tak sama pun...tak kena gila. mmg tak kena.. serius tak kena.. mmg tak kena laaa.. LANGSUNG!!

ok fine.. kau mmg muslimah sejati..cakap kat orang yang kau tak suka main pegangpegang tgn dengan laki yang bukan mahram, dengan bf kau pun tak pegangpegang gak..yeah mmg tak pegang depan kitaorang kan?
fullstop situ.
situasi..
duduk dengan lelaki bukan mahram terlalu dekat,boleh yer?


Dari cara kau mmg kau menjaga solat kau ,setiap waktu kau solat..dan kau juga, akan mempertikaikan atau menegur orang yang tak solat..itu aku salute kau..yeah kita patut tegur sesama islam.. tapi itu juga nampak palsu juga..
situasi..
 surau kunci. Masjid Besar di belakang pagar dikunci.. masih boleh solat jika panjat pagar. yeah adik aku sanggup utk panjat. aku pun sanggup bila berada disituasi itu .tapi dia tak.. tidak sopan katanya..perempuan..wat the hack?? hanya tidak mahu panjat pagar, dia tidak solat?? 

susah bukan? kau terlampau hipokrit.. cuba kau seorang yang biasabiasa sahaja..mungkin aku tak mempertikai kau waktu itu. sebab semua orang sama.. semua orang ada kesalahan sendiri tapi cuba dorang memperbaiki diri..yeah, cuba kau tak beriya-iya bercerita tentang diri kau yang disangka heaven gila perangai sampai kalau makcik2 dengar pun kata, sejuk perut ibu mengandung, mungkin aku tak menuduh kau seorang yang hipo..yeah..mungkin bila kau tak bercerita..

kitaorang bukan nye kejam mana sampai perlu berpurapura bagai.. tak perlu hipokrit..jadi diri sendiri..buat ape kau hipokrit tapi habuk pun tarak...MMG NAMPAK PALSU GILAKKK!!..kau mmg terlampau hipokrit tapi tak reti nak cover diri..yap kau tak reti..

Weh nak hipokrit pun belajar ler dari aku yang pro nie..hipo pun agaakagak la jugak an.. ingat orang sekarang bodoh?? aku tau hipokrit lain dari menipu..yee aku tau.. hipokrit adalah perlakuan seseorang untuk menampakkan dirinye baik dan bagus sedang yang sebenar diri sendiri jer tau..

hmm..aku nak kutuk orang lebih2 pun tak boleh.. cus semua orang pun mmg semulajadi HIPOKRIT.. diulangi.. SEMUaa manusia mmg ada penyakit hipokrit nie..

kalo ade orang kata dia tue tak penah hipokrit.. mean dia mmg hipokrit,...kan dah nampak ke-hipokrit-annya disitu... contohnya seseorang lelaki/gadis berjumpa bakal mertua..yeah superduper jaga adap dan sopansantunnya.. itu bukan hipokritkah? hmm itu hipokrit..so betul.. semua manusia hipokrit.

tapi kut nak hipokrit pun beragak ler.. tayah ler show sangat yang kau tu betul2 loser..

weh orang boleh tau la kau macam mana doe.. siyes kau plastik..so just stop hipokrit lebihlebih ler.. sikit2 sudah..biar orang kawan ngan kita sebab diri kita sendiri...bukan bagus pun bila berpura-pura utk orang terima diri kita..lamalama pun orang akan tau kau tu plastik..

ok rasarasa , bila laa gengen hipo nak blah dari dunia manusia ???  sekurang-kurangnya takde laa orang berpura-pura kat dunia nie kanKankan????

tapikan kalo orang tu nak berubah jadi baik??kira hipo gak ker arr?? =.="'

No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...