Monday, December 31, 2012

2012 :D

2012 membuka mata aku tentang segalanya.
Kawan
Perasaan
Keluarga
Masa depan
Pelajaran
Diri sendiri :)

Dan boleh dikatakan tahun ini tahun yang amat bermakna bagi aku. 

Permulaan yang amat baik untuk memulakan sesuatu yang baru.
*anggukangguk*
Dari satu level yang aku anggap aku gagal sebagai seorang anak, seorang sahabat, seorang pelajar, dan seorang manusia.. DAN sekarang aku masih berusaha untuk lari dari kepompong gagal. DAN 2012 membuktikan aku boleh.

Aku tahu, Allah menjanjikan kebahagian kepada makhluknya, dan aku bersyukur aku mendapat kebahagian yang cukup pada tahun 2012. Bersyukur Ya Allah. Terima Kasih :).

Kenangan lama harus diingat untuk menjadi pengajaran. Pengajaran yang sampai bilabila. Pengajaran yang membuat aku kuat dan makin bijak mengatur emosi, bijak mengatur hidup, dan bijak mengatur jiwa. 

Emosi dan jiwa yang rabak dulu.. Kini semakin pulih, bukan sepenuhnya tetapi makin sembuh. Sembuh tanpa ubat. Sembuh tanpa rasa. Tetapi tetap menunjukkan parut. PARUT.

PARUT memang susah melenyapkan dirinya. Parut memang suka menunjukkan rasa sakit. Parut akan tetap menjadi parut. Eh, gunalah Bio-Oil. *Hikhik

Jika dilihat, parut masih bisa menjadi pemanis hidup. Cerita dalam kehidupan. Dugaan yang mampu kita tempuh. Walaupun sakit, kita cuba berusaha. Dan kadang-kadang kita kecundang.

Segalanya dah tertulis. Takdir.
Takdir. Takdir. Takdir.

Bukan Nasib. Bukan Nasib.

Diingatkan, TAKDIR :).. 

Terima kasih semua, jalan ini jalan yang ditentukan Allah. Aku bersyukur. :)

No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...