Saturday, May 2, 2015

2 May

Bila teringat aku pernah dituduh berpura-pura jadi kambing hitam.
Well said, it's hurt much.

Sakit lagi bila org yang rapat yang tuduh kau macam tu.

Bila dituduh dengan benda yang kau tak buat pun, its mean, you're the one yang membawa jalan cerita kepada org yang menuduh.

But act, the real feeling bila kena tuduh, bukan sedih tapi marah, bengang dan sakit hati.

and then aku jadi the badbad person ever, Balas Dendam. 
Tau bila immature teenager bergaduh? 

Tapi cara halus, bersihkan nama dengan slowslow..semua tu kena ade support and someone yang trust you, baru hang boleh balas dendam and clean kan nama hang pa.

ok. malas sambung cite balas dendam cara budak tak mature buat. phew

The point is, bukan sekali je aku kena tuduh benda negetive ni, banyak kali,

Aku selalu buat bendabenda yang nice but sometime mulut aku tak boleh handle the way aku bercakap or susun ayat and maybe banyak yang terasa. 

At least, aku try to be nice.

Tau tak nak recover mental and rohani bila terpaksa hadap satu tuduhan yang tak masuk akal tu penat.?

Sangat-sangat sakit. Tak kisah lah benda besar or kecik, mmg payah,. seolahseolah dah tembus or runtuhkan satu dinding  confiden dalam diri.

Bagai terbelah hati dan perasaan yang tak nampak mana hujung pangkal.

The moment confiden diri hilang.. bang.. immature punya perangai kuar.

Hang pa tau tak pertuduhan tu satu jenayah, Jenayah jiwa.

Jenayah.

No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...