Sunday, May 3, 2015

aku

hello there!

okay, bila aku dah mula menaip balik kat blog yang berkurun ni, ini bermakna aku berada di satu situasi yang tak tenang, emosi dan jiwa yang tak mengerti diri.

Kadang-kadang aku tak paham apa yang sedih dengan diri aku dengan semua orang bila aku tgk kejayaan orang lain.

Well.. macam postpost yang lama, isu gagal dengan aku berpisah tiada. Malas nak ungkit, sebab menyedihkan. Tapi kadang-kadang diri aku ni takde lah sedih sgt kalau nak dibandingkan dengan orang yang lain. Cuma waktu je yang tak tiba. Waktu aku rasa aku berada di jalan yang mudah.

Dari zaman sekolah rendah, aku the one stok yang selalu disisihkan, entah tanpa sebab yang tau.
masuk sekolah menengah, lagi sedih, the moment kau dah ada kawan masa darjah enam, kau kena tinggalkan dorang jauh and find new friend kat kawasan yang baru, kau tau sedih macammana time tu.. sekolah menengah bukan tak menyedihkan sbb budak melayu sikit, so nak tanak kena kawan jugak, but then aku jugak the last choice org utk dijadikan kawan, and selalunya aku ni typical The DUFF yang org kawan sebab nak kenal dgn kawan-kawan aku yang super hotstuff. haha. Bang.

Senang cite, aku ni jenis yang selalu kena tendang kiri kanan. Sedih kan?

Bila dah sedar yang takde sapa pun yang hargai diri aku ni, aku rasa aku paling useless zaman remaja aku. Yelah, zaman tu zaman aku tak pernah nak basuh kasut, bangun awal, baca buku dan semua positif thing yang kena buat utk jadi the best dan diterima org. Pathetic.

And then bila dah scroll timeline twitter, facebook, insta and semua tempat org berkumpul tunjuk apa yang dorang ade.. banggg..rasa useless bertambah.. nampak good friendship, happy, berkerjaya, berkeluarga bahagia.. well tu semua dorang ade sbb apa yang dorang usaha. Nasib baik dorang pilih utk tak berkawan dengan kau, dasar useless dari kecik.

Most of the time, aku keep judge diri aku dan hukum diri aku supaya aku benci dengan diri aku.

Sebab?

aku masih belum boleh hargai diri aku dengan apa yang ada.


No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...