Saturday, January 17, 2015

Hello 2015


Kadang-kadang semua berlaku depan mata tak dirancang, kerana kita Cuma seorang manusia yang tak mampu mengagak apa yang bakal terjadi. Tapi kita mampu untuk merancang agar apa yang kita mahukan.

Nyatanya, kita hanya mampu merancang dan Allah yang tentukan. Mahu tidak mahu semuanya terletak atas diri kita sendiri.

Takdir.

Cuma takdir yang meletakkan diri kita ada dlm posisi sekarang.

Posisi yang mana kita tak pernah kita jangka, kita bayangkan. Walaupun mungkin serupa, mungkin tidak semudah, selembut apa yang ada dipikiran kita..

Negativity.

Cuma negative yang bisa membuat diri anda berada didalam satu tahap yang rendah dari semua orang punya expectation.

Kenapa negative?  Kerana negative yang boleh meletakkan anda dalam tahap yang selamat. Hanya posisi selamat. Kerana posisi selamat saja yang tidak meletakkan diri dalam kesesakan, paksaan, tekanan dan ketegangan.

Tapi cukupkah, posisi selamat? Well to said.. negative minded person ini susah nak maju ke depan. Sebab diri tak berani.

Sebab diri tidak berani. Walhal. Negative person ini Cuma mahu mengelak benda yang negetif. Tanpa mahu menghadapi risiko dunia. Kegagalan dunia. Kegagalan dalam aura diri. Maju la diri. Maju secara diam. Gagal itu punca seseorang yang berfikiran negative.

Gagal.

Gagal lah punca diri berjagajaga utk menghadapi dunia.
end.

No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...