Thursday, February 23, 2012

Manusia sangat Flexible~

Payah memikirkan nasib diri, kalau selalu fikirkan kelemahan diri. Kadang-kadang kita berusaha menutup kelemahan itu. Dan kadang-kadang kita selalu mencari kehebatan diri. Susah kan? 
Bagi aku, kelemahan dalam diri kita bukan nye satu keburukan. Ia adalah satu keistimewaan! 
Menjadi diri sendiri? Mudah untuk berkata.. Kalau nak HEBAT, jadi diri sendiri. *berfikir*... jadi diri sendiri yang mana? Personaliti? Tutur kata? Cara pergaulan??? yang mana? Tak mudah untuk seseorang itu menjadi diri sendiri. Cuba tanya diri sendiri.. diri kita jenis yang macam mana? korang sumpah tak boleh nak describe diri korang sendiri. Kalau ditanya aku? macamana hidup aku? MUDAH je jawapan aku. Aku hidup dengan peraturan. Peraturan? hmm.. yes peraturan! Peraturan aku sendiri, peraturan yang aku kena ikut, dan peraturan untuk hidup. Aku tak fikir sangat tentang ape orang fikir tentang aku. okay! aku hidup dengan peraturan? How about diri aku? * berfikir * ... err jadi diri sendiri? demn it. Pegi mampus dengan 'jadi diri sendiri'... Bagi aku.. aku menjadi diri sendiri bila aku bina sesuatu dalam diri. If aku nak jadi seseorang yang berkeyakinan, aku boleh jadi. and if aku nak jadi seorang yang pendiam, yess i will be that.




















Manusia = Flexible

WHY? haha.. manusia boleh berubah, ikut kemahuan diri.. Semuanya terletak kat diri sendiri. Nak mengaku or tak? terpulang kepada diri sendiri. Samaada nak menutup kelemahan atau nak guna kelemahan sebagai satu kehebatan? Kalau asyik memikirkan nasib yang kita belum tahu akhirnya, kita akan sentiasa memikiran diri kita nie MALANG.
Tell me.. macammana seseorang itu menjadi popular? Mereka bermula dari diri mereka sendiri. Cara diorang presentkan diri mereka kepada public. YES.. itu!

Perkataan BERUBAH, cuma perkataan yang daah lapuk. to me too, word 'berubah' dah tak boleh layan.
And nak menjadi yang lebih bagus.. tak perlu fikir hidup diri nie lifeless ke or tak?  fikirkan cara nak nampak hebat.. HAHAHA.. 

p/s : try it n you know it :D waalaaa~

No comments:

Post a Comment

merepek ah..pe agie??

Rindu

 Yeah. Post ini post rindu kepada semua sahabat baik aku. Aku just rindu kenangan dan orgorg nya sekali. Yes. In what era, kau pernah jadi k...